VIRTUÁLNÍ REALITA a VYUŽITÍ 3D BRÝLÍ ve VÝUCE
V tomto příspěvku se přeneseme se do virtuální reality za pomoci 3D brýlí, které máme v počtu 10ti kusů (tj. pro jednu učební skupinu) nově od letošního školního roku ve vybavení školy.
Někteří ze studentů již měli možnost si 3D brýle vyzkoušet - například ti ze 2. AL během cvičení z klinické biochemie. Pod zkušeným vedením RNDr. Barbory Staňkové, Ph.D., se studenti učili základy BOZP při práci v laboratoři. Díky 3D brýlím se dostali do virtuální laboratoře, kde měli splnit několik cvičení - např. vybrat z nabídky ochranných pomůcek či brýlí ty správné pro práci v laboratoři, rozdělit laboratorní sklo či nádoby apod. Při správném či nesprávném výběru studenta upozorní speciální zvuková signalizace. Zároveň vyučující v reálném čase na svém počítači vidí, zda i student pracuje správně.
Paní profesorka za odměnu na závěr studetům pustila pomocí 3D brýlí výukový materiál na téma "Oběhová soustava člověka" a jak jedna ze studentek (před nějakou dobou psali test z biologie) shrnula: "Mít to před testem, nemusela jsem dopadnout, jak jsem dopadla."
Žáci se pomocí 3D brýlí dostanou do jiné dimenze, učivo se stává zajímavějším a více bližším a lépe si vše zapamatují. I pro vyučující je použití přínosem a užitečnou učební pomůckou - vyučující mohou vytvářet lekcí, obohatit obsah výuky s prvky gamifikace, což žáci samozřejmě ocení. Velmi efektivně slouží 3D brýle při výuce příriodních věd (fyzika, chemie, přírodověda) či při studiu cizích jazyků.

RNDr. Barbora Staňková, Ph.D. - vyučující
Zpět na přehled