OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA |
Projekt spolufinancuje Evropský sociální fond
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Projekt
Střední zdravotnická škola -
komplexní školní vzdělávací program
číslo CZ.2.17/3.1.00/32438
Zkrácený název: SZŠ - školní vzdělávací program
Projekt si klade za cíl vytvořit komplexní školní vzdělávací program pro Střední zdravotnickou školu na Praze 1.
V projektu proběhne příprava struktury komplexního školního vzdělávacího programu, který bude průběžně testován na vzorku studentů. Na základě zpětné vazby studentů bude program průběžně upravován, tak aby finální nastavení plně odpovídalo vzdělávacím potřebám zdravotnických oborů a aby aplikací tohoto programu vzniklo zázemí, které umožní efektivním způsobem vzdělávat středoškolské studenty zdravotnické školy.
V první fázi tvorby školního vzdělávacího programu proběhne podrobná analýza hodnotících testů studentů a k jejich statistické analýze. Na základě výsledků těchto testů budou identifikovány nejproblematičtější okruhy z oboru, na které se projekt bude zaměřovat.
První podpořenou skupinou jsou pedagogové SZŠ, kterým má projekt vytvořit lepší pracovní podmínky na škole. Současný systém vzdělávání je zastaralý a neodpovídá trendům 21. století a proto je nový školní vzdělávací program nezbytnou pomůckou pro pedagogy, kteří tak budou moci maximálně zefektivnit svoji činnost. Dojde k užití nejvhodnějších didaktických prostředků pro konkrétní oblast vzdělávání a především k efektivnímu řízení studia.
Druhou podpořenou skupinou jsou studenti SZŠ, kterým program umožní dosáhnout kvalitnějšího vzdělání, pro studenty zajímavou formou, která by je měla motivovat ke studiu, dostatečně je připravit k závěrečným - maturitním zkouškám a na budoucí zaměstnání.
V průběhu projektu bude přihlíženo k neustále se měnícím trendům na pracovním trhu a projekt bude vytvořen tak, aby umožnil získání způsobilosti zdravotnického pracovníka i technického personálu ve zdravotnických službách.
Přizpůsobení vzdělávacích programů potřebám pracovního trhu, bude zajištěno spoluprací s profesními organizacemi.
Na realizaci plánovaných aktivit se budou ve většině podílet zaměstnanci žadatele, menší část bude zadávána ve výběrových řízeních dle platných předpisů.
SOUHRNNÁ INFORMACE O REALIZOVANÉM PROJEKTU
Registrační číslo | CZ.2.17/3.1.00/32438 |
Název projektu | Střední zdravotnická škola - komplexní školní vzdělávací program |
Příjemce | Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Praha 1, Alšovo nábřeží 6 |
Datum zahájení realizace | 1.2.2010 |
Datum ukončení realizace | 31.1.2012 |
Partneři projektu | žádní |
Stručný popis průběhu realizace projektu
Zahájení projektu
U pedagogů se jednalo o zjišťování jejich:
Dosažené hodnoty monitorovacích ukazatelů
Název ukazatele | Plánovaná hodnota | Dosažená hodnota |
Počet nově vytvořených/inovovaných produktů | 6 | 8 |
Počet podpořených osob - celkem | 595 | 614 |
Počet úspěšně podpořených osob | 536 | 573 |
Poznámky/zdůvodnění nedosažení plánovaných hodnot
Z plánovaných podpořených celkem 595 osob (z toho žáci 530, učitelé 65), bylo nakonec podpořeno v projektu celkem 614 osob (žáci 541, učitelé 73), tj. 115%).
Z plánovaných úspěšně podpořených celkem 536 osob (z toho žáci 477, učitelé 59), bylo nakonec podpořeno v projektu celkem 573 osob (z toho žáci 504, učitelé 69).
V první cílové skupině pedagogů se všichni úspěšně podpoření buď předepsaným způsobem účastnili workshopů a seminářů, nebo v dostatečné míře používali výukové materiály již vzniklé v projektu.
V druhé cílové skupině studentů se všichni úspěšně podpoření předepsaným způsobem účastnili výuky s použitím výukových materiálů vzniklých v projektu.
Z 41 neúspěšně podpořených osob jsou 4 pedagogové, kteří ukončili v průběhu projektu zaměstnanecký poměr ve škole dříve, než splnili kritérium úspěšné podpory. Dále pak 37 žáků, kteří nesplnili kritérium úspěšné podpory - 13 studentů posledního ročníku nesložilo maturitu a 24 studentů z nižších ročníků nesplnilo podmínky pro postup do vyššího ročníku a bude ještě skládat potřebné zkoušky (až po skončení projektu).
Publicita projektu
Byla dodržována všechna pravidla pro publicitu projektů spolufinancovaných z ESF, státního rozpočtu ČR a rozpočtu hl.m. Prahy.
Všechny písemné dokumenty i elektronické zpracování měly potřebnou formu včetně log a textových informací o financování z ESF, státního rozpočtu ČR a rozpočtu hl.m. Prahy a věty "Praha a EU: Investujeme do vaší budoucnosti„.
Veškeré výukové materiály v tomto projektu jsou včetně log a textových informací o financování.
Všechny místnosti, kde sídlí členové realizačního týmu nebo kde se odehrává výuka, byly označeny nálepkami s logy a textovými informacemi o financování.
Nebyly větší problémy při realizaci, které by ohrožovaly průběh projektu či jeho plánované výsledky.
Udržitelnost projektu
Plánovaná činnost po skončení podpory:
Problémy při realizaci
Nebyly větší problémy při realizaci, které by ohrožovaly průběh projektu či jeho plánované výsledky.
Horizontální témata
Rovné příležitosti
Projekt probíhal na Střední zdravotnické škole, která se věnuje výchově budoucího zdravotnicko - technického personálu, jejihož hlavním posláním je pomáhat lidem se zdravotními komplikacemi. Cílové skupiny projektu tedy mají v samém základu své činnosti snahu pomáhat lidem znevýhodněným, jakými jsou například skupiny starých či nemocných.
Studenti této školy ve velké většině budou pracovat jako zdravotnický personál a projekt i škola je vedly k tomu, že jejich budoucí činnost bude uzdravování nemocných a snaha o jejich návrat do normálního života – což má zcela pozitivní vliv na rovné příležitosti.
Projekt také nedělal jakékoliv rozdíly mezi pohlavími, etniky, náboženskými vyznáními, sexuální orientací či majoritní a minoritní společností.
Na projektu byla účastna v obou cílových skupinách výrazná většina žen (509 žen ku 105 mužům).
Udržitelný rozvoj
Projekt zdůrazňoval aspekty šetrného chování k životnímu prostředí. Ve všech 4 hlavních vyučovaných modulech - tedy aplikovaná chemie, asistent zubního technika, laboratorní asistent a oční optik – pojednával také o nakládání s odpady, které jsou právě v uvedených oborech rizikové. Kladl důraz jak na jejich ekologickou likvidaci a její formy, tak na minimalizaci vzniku těchto odpadů.
Během realizace projektu byly respektovány zásady ochrany životního prostředí tedy využití recyklovaných a ekologických materiálů, úsporné čerpání energií atd.
Výstupy/produkty projektu
Typ | Název | Stručný popis | Dostupnost | |
1 | metodika produktu | Komplexní ŠVP | Sumář všech všeobecných předmětů vyučovaných na jednotlivých oborech tak, aby ŠVP jednotlivých oborů byly prostupné a rozvrhově kombinovatelné. | Intranet školy, archiv projektu |
2 | výukový materiál | ŠVP ACH | Program obsahující jak všeobecné tak odborné předměty oboru aplikovaná chemie dle potřeb školy. | Intranet školy, archiv projektu |
3 | výukový materiál | ŠVP AZT | Program obsahující jak všeobecné tak odborné předměty oboru asistent zubního technika dle potřeb školy. | Intranet školy, archiv projektu |
4 | výukový materiál | ŠVP LA | Program obsahující jak všeobecné tak odborné předměty oboru laboratorní asistent dle potřeb školy. | Intranet školy, archiv projektu |
5 | výukový materiál | ŠVP OČO | Program obsahující jak všeobecné tak odborné předměty oboru oční optik dle potřeb školy. | Intranet školy, archiv projektu |